Social Icons

Pages

Wednesday, May 1, 2019

Nizam 3 Jari Pembakar Semangat untuk Terus Berniaga

Saya terbaca tentang kisah Nizam 3 Jari. Sungguh.. selepas baca dan lihat tulisan dan video yang saudara Nizam kongsikan di FB beliau terasa sangat berinspirasi..Nizam 3 Jari Pembakar Semangat untuk Terus Berniaga di blog ini. Ye la Kan mood berbisnea Ni up Dan down oasti Ada.. Nizam 3 Jari Pembakar Semangat untuk Terus Berniaga. Tiada lagi alasan untuk berjaya.. Sedangkan Nizam, seorang OKU boleh berjaya, mengapa kita tak boleh. Mari baca kisah beliau..


Nizam, OKU berjaya

Terasa seperti tersentap bila lihat video yang dikongsikan ini..  Marilah sama2 jadikan inspirasi kisah Nizam ini.. 




Di usia 30 ..dgn keadaan cacat .. aku bersyukur dgn kehidupan .. aku berjaya membina satu syarikat jamumall sdn bhd , dan membina platform jualan jamumall.com .., aku happy mampubeli ape ku nak , mampu makan yg mewah , mampu travel ke dubai , korea , japan, australia dan byk negara aku dah sampai.. yg paling best aku dpt sediakan rumah mewah utk keluarga , tanggung family dan bersedekah setiap hari ...


Bukan nak riak ... tapi aku tau ramai sebenarnye org diluar sane nak jadi mcm aku ,nak byk duit mcm aku , nk bahagiakan family mereka mcm aku .. tapi adakah mereka sekuat aku??

Lihatlah aku ...

kehidupan aku dulu tak mcm ni. Bayangkan anda di dalam jasad aku..makan perlu disuap , mandi perlu diuruskan , duduk perlu diangkat , dan tidur perlu dijaga , bukan mudah untuk aku meneruskan kehidupan seharian .


Aku menanggung kehidupan ini bukan sehari ,bukan tiga hari , bukan seminggu , bukan sebulan tetapi bertahun-tahun !!! Ade ketika saya rasa sangat terkesan bile ade ketika bile sy haus ,lapar , penat , takde org disisi .. tapi takkan aku nak mengharapkan mati??? Allah beri aku nyawa , nafas , sedikit kekuatan jari dan akal mesti ade sesuatu manfaat yg nak aku buat ..


Aku cube merenung dan mengimbas kehidupan ramai org diluar ..kalaulah aku di beri tubuh fizikal sempurna , boleh berjalan , berlari , melompat pasti akan aku gunakan sehabis baik untuk beri manfaat pada org lain ...



Aku melihat ramai yg malas untuk ubah hidup sendiri , ramai yg suke bg bermacam alasan bile bekerja, ramai yg cepat giveup bile ade cabaran !!


Ramai cube memilih untuk kerja senang ,tak nak susah , lebih memilih kehidupan susah tanpa usaha dengan kuat , sanggup berhenti kerja dan mengangur bertahun2 atas dasar ego boleh bergerak sendiri dan sanggup melihat keluarga dan org sekeliling susah, Paling terkesan nak bg duit mak dan ayah, family pun tak mampu ... Aku sedih !!! Terdetik keinginan aku untuk bantu mereka ...




Jadi aku bangkit!!! Aku cuba buktikan pada masyarakat the best kehidupan adalah atas dasar bersyukur ..bersyukur dengan nikmat yg allah beri dan jangan sia2 kan , aku bangkit untuk beri manfaat pada org lain . Aku nak satu dunia nampak hanya 3 jari dan satu akal aku dpt melihat kegembiraan ,senyuman ramai org2 disekelilingaku ..



Kini aku sedar ..untuk berjaya dlm kehidupan , pekerjaan , mahupun bisnes bukan mudah . Tetapi atas keinginan yg kuat ,kasih syg yg hebat , keberanian yg tinggi , suka berlajar dan improve diri , dan juga seorang yg berkomitmen tinggi membawa aku ketahap sekarang ..


Dan semua value yg ade dlm diri aku akan aku bawakan kedalam semua team aku dan masyarakat untuk mereka bangkit ,bersemangat , dan berjaya !!!



Akhir kata ... kalaua kuada 3 jari dan akal mampu membina kehidupan sendiri dan kebahagiaan org sekeliling ..anda ade berapa jari untuk ubah kehidupan?? Usia semakin meningkat, jangan tunggu lagi..kite je mampu ubah diri kita!!





Sempena Hari Pekerja Hari ini marilah sama-sama Kita jadikan diri Kita lebih produktif Dan berdaya maju serta berani mengambil risiko untuk berjaya. Sedangkan Nizam yang hanya berkemampuan 3 Jari Dan 1 akal Boleh berjaya, apa lagi alasan Kita...

Untuk mendapatkan lebih info bolehlah follow Khairul Nizam di socmed beliau di bawah

FB https://www.facebook.com/khairulnizamofficial/
FB Page https://www.facebook.com/Jamumallcom/
Ig: https://www.instagram.com/hyekhairul/
Website https://jamumall.com/


10 comments:

  1. Semangat luar biasa yang perlu kita contohi walaupun beliau kelainan upaya

    ReplyDelete
  2. Being physically disabled is not an excuse! Find a way to shine in life.

    ReplyDelete
  3. Beliau boleh berjaya jadi apa alasan kita untuk tidak mahu berusaha

    ReplyDelete
  4. Terharu dengan semangat beliau yang membuktikan bahawa OKU juga boleh berjaya.

    ReplyDelete
  5. Semoga beliau terus success dan membantu lebih ramai orang lagi

    ReplyDelete
  6. Kagum dgn ketabahan dan kekuatan semangat Nizam. Kalau pun dia x berjaya setinggi ini, dia tetap lebih hebat drpd kebanyakan kita yg sempurna fikizal, mental & akal.

    ReplyDelete
  7. Allahu. Menusuk betul rasa.
    Jangan malas
    jangan Malas
    jangan Malas.

    ReplyDelete
  8. semoga lebih berjaya di masa kedepannya dan terus menjadi inspirasi kepada semua

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Blogger Templates